• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

90000 helt omöjligt med anmärkningar?

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Vad för "matnyttiga tips" var detta då? Och uppföljningssamtal? Vad pratar dom om då? Peptalk eller?

Nystartfinans kan säkert vara bra för vissa i väntan på ett bättre samlingslån. Men det blir ju löjligt när dom försöker framställa sig själva som någon hjälporganisation. Då hade man inte tagit ut 21% i ränta.

Det är ofta oregistrerade och "nya" medlemmar som gör reklam för den här typen av kreditgivare.

Du har fullständigt rätt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Det är endast skitföretag som erbjuder blancolån till 21 procent.
Jag håller inte med dig alls att det är skitföretag bara pga att dem erbjuder hög ränta.I mina ögon ett skitföretag är ett företag som svarar inte i telefon,som svarar inte på frågorna via mail,som man kan inte komma överens om avbetalningsplan om man kan inte återbetala lånet i tid med mera...
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Nystartfinans var mycket smidiga att använda sig av. Behövdes ingen medsökande för min del heller utan kompletterade bara med det tidigare skribent nämner.

De nämnde själva att de har hög ränta och att många av kunderna förväntas vända sig till andra långivare när man får bättre score osv. Men fram tills det sker så är de ett bra alt. Kom med mkt matnyttiga tips och har därtill återkommit med uppföljningssamtal.
Mina erfarenheter är exakt som dina.Jag nämnde att jag tänkte ha lånet hos dem max ett år tills anmärkningar försvinner.Dem förklarade att om jag inte tar ytterligare lån den närmaste tiden då kommer dem att sänka räntan.Så bra och trevlig bemötande har jag aldrig fått.När dem lånar ut pengarna till folk som har betalningsanmärkningar då kan dem inte ha låg ränta...dem tar stor risk därför stor ränta.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag håller inte med dig alls att det är skitföretag bara pga att dem erbjuder hög ränta.I mina ögon ett skitföretag är ett företag som svarar inte i telefon,som svarar inte på frågorna via mail,som man kan inte komma överens om avbetalningsplan om man kan inte återbetala lånet i tid med mera...

Vadå bara? Att erbjuda hög ränta är verkligen inte bara.

Varje individ bestämmer själv över sitt liv. Men sluta höj det här bolaget till skyarna! Dom förtjänar ingen positiv reklam. Det är ett ruttet bolag och hade inte funnits om andra liknade ruttna bolag saknats.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Mina erfarenheter är exakt som dina.Jag nämnde att jag tänkte ha lånet hos dem max ett år tills anmärkningar försvinner.Dem förklarade att om jag inte tar ytterligare lån den närmaste tiden då kommer dem att sänka räntan.Så bra och trevlig bemötande har jag aldrig fått.När dem lånar ut pengarna till folk som har betalningsanmärkningar då kan dem inte ha låg ränta...dem tar stor risk därför stor ränta.

Dom kan tänka sig att sänka räntan endast om du lovar att inte ansöka om fler lån....vilket i sin tur blir en försäkring för dom. Deras skitlån med skitränta stöter inte på några konkurrenter när dina räkningar ska betalas och dom skrattar hela vägen till banken medan du undrar varför lånet står på samma summa efter 1 år....
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Vadå bara? Att erbjuda hög ränta är verkligen inte bara.

Varje individ bestämmer själv över sitt liv. Men sluta höj det här bolaget till skyarna! Dom förtjänar ingen positiv reklam. Det är ett ruttet bolag och hade inte funnits om andra liknade ruttna bolag saknats.
Tycker du att jag gillar att ha 21% ränta?Förklara till mig(till oss) varför det är ruttet bolag?!Vad har du för erfarenhet från dem?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Tycker du att jag gillar att ha 21% ränta?Förklara till mig(till oss) varför det är ruttet bolag?!Vad har du för erfarenhet från dem?

Tycker?

Förklarat har jag redan gjort.

Över 20 procent ränta på större summor är lurendrejeri. Och utan att skämmas kräver dom i dom flesta fallen en medsökande.

Måste man låna, så måste man. Men för guds skull, sluta nämn dom som något positivt.
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Tycker?

Förklarat har jag redan gjort.

Över 20 procent ränta på större summor är lurendrejeri. Och utan att skämmas kräver dom i dom flesta fallen en medsökande.

Måste man låna, så måste man. Men för guds skull, sluta nämn dom som något positivt.
Om man har positiva erfarenheter varför ska man inte nämna dem???Det är din ilska som talar genom dig.Du borde avråda folk att ta lån med hög ränta...men inte genom att kalla företag för lurendrejeri,ruttet bolag,skitföretag när du inte har alls erfarenhet från dem.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Om man har positiva erfarenheter varför ska man inte nämna dem???Det är din ilska som talar genom dig.Du borde avråda folk att ta lån med hög ränta...men inte genom att kalla företag för lurendrejeri,ruttet bolag,skitföretag när du inte har alls erfarenhet från dem.

Ilska? Lugn nu.

Lycka till med ditt lån. Nystartfinans har säkert gjort sitt yttersta för att hjälpa dig!
 
M

Martin

Gäst
Poäng: 0
Trias: Vi vet din ståndpunkt nu, tack för din åsikt. Att du svartmålar detta företag sammanfaller inte möjligtvis med att du fick avslag eller att det krävdes en medsökande för din del? Att du benämner detta företag som ruttet utan grund (utöver hög ränta) tycker jag är att hålla en låg nivå i dessa diskussioner. Vem är du att kunna tala för alla andra människors ekonomiska situation. Om tanken är att ta dylika lån tills vidare och jobba för att höja UC-score eller betala av där målet är ett mer sansat lån rent räntemässigt så är det en god plan om något enligt mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp